• Natura Te Vindeca

  • Natura Te Vindeca

  • Natura Te Vindeca

Vitamina B12

Subiectul vitaminei B12 este unul larg raspandit, veganii si sportivii golesc magazinele naturiste de frica unei deficiente.
Intrebarea la care vrem sa raspundem este daca administrarea acestei vitamine din proprie initiativa este o idee buna sau nu.

Intr-adevar, carenta de vitamina B12 este o boala grava. Manifestarile carentei au o gama larga, carenta putand sa duca la simtome cum ar fi anorexie, paloare, probleme respiratorii, pierdere in greutate masiva, confuzie mentala, paranoia si chiar halucinatii.
In opinia personala, multe din cazurile de "oboseala cronica" sau "encefalomielita mialgica" au carenta de B12.

Vitamina B12 este in mod normal produsa in propriul corp, o administrare externa nefiind necesara si nici indicata pentru o persoana sanatoasa.
Vitamina B12 este excretata in lichidul biliar si reabsorbita in intestin. Recirculam astfel intre 1 si 10 micrograme pe zi.
Din momentul in care persoana dezvolta o problema de sanatate care influenteaza productia de vitamina B12, dureaza in mod tipic 20 de ani pana cand carenta se manifesta intr-un mod detectabil, si asta pentru ca
organismul recicleaza in permanenta cantitatea existenta.Daca este vorba despre o deficienta de reabsorbtie intestinala a vitaminei B12 atunci boala se manifesta in aproximativ 3 ani de la aparitia problemei intestinale.

In mod normal sinteza interna de B12 este suficienta sa ne ajunga o viata, dar exista factori care o pot diminua si la persoanele sanatoase.
Lipsa proteinei de calitate, insuficient calciu sau cobalt in dieta, consumul de alimente bogate in vitamina B12 si altele.

Cel mai important factor este sanatatea intestinala, deoarece in intestin producem vitamina B12.
In 1999 in lucrarea "Anatomia Si Fiziologia Omului" dupa Marieb se precizeaza clar aceste aspecte precum faptul ca vitamina B12 este produsa si absorbita in intestinul subtire.

Multi oameni inca citeaza cercetari depasite de peste 20 de ani, din care ar fi rezultat ca vitamina B12 provine doar din surse animale.
Total fals! Vitamina B12 este o bacterie, un microorganism. Aceasta bacterie este si singura sursa de Cobalt, de aceea se numeste Cobalamină.
Atatat timp cat intestinul subtire este sanatos, dieta contine cobalt si alte elemente necesare, vom produce vitamina B12.
Dr. Vivian Virginia Vetrano confirma ca in realitate, tot tractul digestiv produce vitamina B12, incepand din gura si fiind absorbita prin mucoase.
Pentru ca aceasta vitamina sa fie absorbita este nevoie de un factor intrinsec care este in mod normal prezent in secretiile gastrice. Daca acest factor lipseste nu putem absobii B12 indiferent de canitatea prezenta in dieta sau suplimentata.

Contrar a ceea ce ar vrea industria carnii si a lactatelor sa ne faca sa credem, cercetarile medicale atesta clar inca din 1959 ca persoanele careconsuma multa carne au o incidenta mai mare a cazurilor de deficienta de B12 decat vegetarienii.
In zilele noastre stim ca vitamina B12 se gaseste in cantitati suficiente in toate alimentele vegetale sau animale care contin vitamine din complexul B.
Desi carnea intrata in putrefactie contine mai multa vitamina B12 decat alte alimente, aceasta nu poate aduce un aport mai mare decat alte surse deoarece vitamina este distrusa de acidul din stomac, sursa principala ramanand bacteriile proprii, din intestin.

Desi dieta vegetariana este cea mai adecvata pentru prevenirea carentei de B12 trebuie sa avem in vedere ca unii vegetarieni consuma cantitati exagerate de ceapa si usturoi, mustar mult, ridichii iuti, si alte elemente care inlatura bacteriile care produc B12.

Si vegetarienii si carnivorii consuma antibiotice,care distrug flora intestinala.

Problema este ca o flora intestinala distrusa, se reface cu greu, lent si neecesita de cele mai multe ori supravegherea si atentia unui specialist in nutritie.
Cele mai multe cazuri de deficienta de B12 sunt in realitate cazuri de digestie defectuasa si absorbtie intestinala slaba.
De asemenea o balanta prea acida sau prea alcalina a chimiei corporale poate duce la distrugerea vitaminei B12.

Suplimentarea B12 prin injectii sau suplimente poate rezolva problema acuta, pe termen scurt, dar pe termen mediu si lung singura solutie este remedierea sanatatii intestinale.
Sunt probleme si cu cantitatea zilnica recomandata pentreu suplimente.
Aceasta canititate este calculata in functie de cantitatea de vitamina B12 continuta in mod natural in o dieta carnivora.

Aceste niveluri pot fi mult prea mari pentru unii vegetarieni sau pre mici pentru altii.
Spre exemplu in India, unde se consuma diete vegetariene bogate in condimente cu efect antibiotic cantitatea necesara este mult mai mare decat in regiunile geografice care nu au cantitati mari de astfel de condimente in dieta.
Gatirea termica a alimentelor vegetale sau animale distruge vitamina B12.
In cazul uniei deficiente cauzata de afectiuni intestinale doza zilnica recomandata difera foarte mult de la persoana la persoana.
Flora microbiana aflata pe suprafata verdeturilor si fructelor nespalate excesiv este cea mai buna solutie pentru refacerea lenta a florei intestinale producatoare de B12. Nu va feriti de un pic de pamant pe frunzele din salata !

Daca o persoana este fizic sanatoasa, are o dieta vegana cu procent ridicat de cruditati, daca nu combina alimentele eronat, daca nu mananca prea mult si nu abuzeaza de corpul lor in alte maniere atunci nivelurile sunt cu siguranta adecvate.

Daca totusi dezvoltati o carenta atunci anumite adjustari culinare si de stil de viata trebuiesc facute, deci este indicat sa va adresati unui specialist.

 
Fotografia postată de Cabinet Terapii Alternative " Terapeut Cristian Rosca".


« Regenerarea cariilor in mod natural Vitamina B12 »

Articole Similare